دستگاه رادیوگرافی

ساخت وبلاگ

ایا اشعه های تولید شده توسط رادیوگرافی دندانپزشکی   برای بدن انسان ضرر دارد؟

همانطور که در مقالات پیشین درباره اهمیت عکس از دندان در حوزه دندانپزشکی گفتیم امروز میخواهیم یکی دیگر از تجهیزات عکسبرداری از دندان را به شما عزیزان معرفی کنیم. رادیوگرافی دندانپزشکی   یکی دیگر از این تجهیزات است است که در این زمینه مورد استفاده قرار میگیرد.ذهنیت غلطی بین مردم در رابطه با ضررهای اشعه این دستگاه وجود دارد و باید همین جا ذکر کنم که این اشعه اینقدر کم قدر است که اسیبی به بافت های بدن انسان نمیزند و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و تعداد دفعاتی که فرد نیاز به عکسبرداری دارد در سال اینقدر کم است که اسیبی نمی رساند.

تکنولوژی این دستگاه جزو مواردی است که در راستای حفظ محیط زیست عمل می کند و از انجایی که دیگر نیاز نیست که عکس گرفته شده بر روی پلیت چاپ شود تا به رویت دندانپزشک برسد و به راحتی از طریق فایل کامپیوتری قابل نمایش است و خریداران این دستگاه نیز از این مساله بسیار راضی هستند.امید است ساختار تمامی تجهیزات به سمتی برود که کمترین میزان الودگی را برای محیط زیست داشته باشند.البته تمامی تولید کنندگان در سالهای اخیر به سمت پیش روی به این سمت و سو هستند.

قرار گرفتن عکس بر روی فایل توسط رادیوگرافی دندانپزشکی  مزیت مهم دیگری نیز دارد و ان هم اینکه دیگر نیاز به تشکیل پرونده کاغذی برای بیار نیست که به مرور زمان گم شود خیلی راحت پرونده الکترونیکی برای بیمار تشکیل می شود و دندانپزشک با وارد کردن نام و اطلاعات بیمار میتواند به سابقه ان به راحتی دست پیدا کند و نیازی هم به بایگانی پروندهای چاپی نیست و امکان گم شدن یا خراب شدن پرونده بیمار به این شکل به حداقل می رسد.

نحوه عکس گرفتن این دستگا به این صورت است که بیمار ایستاده جلو دستگاه قرار میگیرد و فک خود را در ناحیه ای مشخص قرار می دهد ودستگاه عکسبرداری دور سرد بیمار میچرخد و عکسی به صورت سه بعدی از دهان فرد تهیه می کند. تمام این اتفاقات در کمترین زمان ممکن اتفا ق می افتد و نهایت تا تحویل دادن عکس نهایی به بیمار 10 دقیقه زمان ببردکه این زمان بسیار مطلوبی است  که موجب رضایت بسیاری از بیماران نیز می شود.

همانطور که گفته شده اشعه تولید شده توسط  رادیوگرافی دندانپزشکی  به قدریضعیف است که به بافت های فرد اسیبی نمی زند ولی در عین حال نیز به این نکته باید توجه نمد که این اشعه برای خان های باردار ممکن است اسیب زا باشد زیرا این قشر از افراد بسیار حساس تر از بقیه بوده اند وحتما باید این کار را زیر نظر پزشک مربوطه انجام دهند و اگر پزشک اعلام کند که ضرری ندارد این کار را انجام دهند در غیر اینصورت باید انرا به دوران بعد از فارق شدن منتقل کنند تا هم خود و هم جنین دچار مشکلی نشوند.

البته شرکت های تولید کننده برای این دسته از افراد هم که ممکن است نیاز شدید به این عکسبرداری داشته باشند راه کارهایی را اندیشیده اند و طراحی وعملکرد دستگاه را به سمت و سویی پیش برده اند که این افراد اگر در سال 4 بار در معرض اشعه این دستگاه برای عکسبردای قرار بگیرند و هیچ اسیبی به انها وارد نمی شود و ضرری انها را تهدید نمی کند.البته در نهایت باید حتما زیر نظر پزشک مربوطه این کار انجام شود.

هد رادیوگرافی دندانپزشکی   جز بسیار مهمی است و تعداد اکسپوزهایی که توسط این هد گرفته می شود بسیار مهم است و هرچقدر این تعداد دفعات بیشتر باشد دستگاه از کارایی بیشتری دارد.خرید این دستگاه امروزه به راحتی از طریق سایت های معتبر تخصصی در این زمینه امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی,دستگاه رادیوگرافی,رادیوگرافی دندان,رادیوگرافی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت: 16:25